Home Parochie Diensten Info Rondleidingen Media Cluster Morgenster Home

R.K. kerk St. Cunibertus, Wahlwiller

Laatste nieuws: (Klik op onderstaande onderstreepte regel(s) voor meer...)

De Middeleeuwse parochiekerk in Wahlwiller dateert uit de 11e of begin 12e eeuw en geniet grote bekendheid in binnen-en buitenland.
Bezoekers worden geraakt door de bijzondere en mystieke sfeer die het schilderwerk van de kunstenaar Aad de Haas in de kerkruimte teweeg brengt en de diepe religiositeit, die uit de eigenzinnige iconografie ervan spreekt.
Meer informatie over het nieuwe boek
De kerk van Wahlwiller is iedere dag geopend van 9.00 uur tot 17.00 uur, met uitzondering van de Open Monumentendagen (zie boven). U komt echter niet verder dan het veiligheidshekwerk achter in de kerk.Vanachter het hekwerk zijn de schilderingen en kruiswegstaties goed te bekijken. Er is ook een lichtautomaat aanwezig die voor € 1,00 het geheel enkele minuten verlicht.
Lees meer bij: Diensten.
ambi
KvK-nummer 74924397
De parochieraad is via het bisdom Roermond erkend door de Belastingdienst als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) en als culturele ANBI.
De parochieraad hoeft geen schenkbelasting te betalen over uw gift of een door haar gedane uitkering. Ook wordt een ontvangen erfenis niet belast.

Verantwoording
Parochieraad van de parochie St. Cunibertus te Wahlwiller.
Contactpersoon: secretaris parochieraad

AVG. Persoonsgegevens die wij verwerken
Deze site verwerkt geen persoonsgegevens. Als u via de pagina Contact een mail verstuurd, worden de aldaar ingevulde gegevens tijdelijk opgeslagen. U krijgt een melding als de mail verstuurd is en op dat moment zijn de gegevens verwijderd.

Ontwerp: SysLox © 2020-2024 Logo HTML 5